miercuri, 1 februarie 2012

Doi Superoameni Minunati!

Facultatea de Stiinte Politice a inceput sa ocupe o mare parte din timpul meu. Cum sunt in anul II, una dintre cerintele promovarii acestui an a fost stagiul de practica intr-o institutie care sa aiba legatura cu stiinta politica.
De multe ori, mai ales la inceputul zilelor mele de studenta, m-am intrebat de ce am ales aceasta facultate. Nu imi place politica. Sau mai bine zis, nu imi place politica pentru ca ceea ce se intampla in zilele noastre, nu se mai regaseste printre conceptele politicii. Insa, ceea ce mi-a placut de prima data, a fost ideea de a face parte din echipa unei institutii politice, de a lucra pentru oameni si de a avea acces la informatii despre cetateni. Dorinta a devenit si mai mare in momentul in care am pasit pentru prima data intr-o institutie de acest gen. Se intampla acum 3-4 ani, in Bratislava, la Parlamentul European al Tinerilor, unde am reprezentat Romania. Din acel moment am stiut ca ceea ce imi doresc este sa urmez cursurile de stiinte politice.
Sa revin insa, la stagiul de practica. Ii multumesc omului care nu m-a refuzat si care din prima clipa, mi-a oferit toate informatiile necesare pentru a-mi satisface, pe de-o parte curiozitatea, pe de alta, de a gasi raspunsuri la nelamuririle (si erau o gramda!) legate de ceea ce inseamna Politica in Romania. Ii multumesc pentru ca m-a facut sa ma simt aproape de tot ceea ce inseamna o zi de lucru in Senatul Romaniei si de asemenea, ii multumesc pentru amabilitatea si placerea cu care mi-a vorbit de fiecare data. Domnul Senator Laurentiu Coca, a fost cel care mi-a pus la dispozitie un birou de lucru si o multime de documente, pe care de fiecare data le discutam impreuna si cu ajutorul carora, lucrurile deveneau din ce in ce mai clare pentru mine si in acelasi timp, starneau o si mai mare curiozitate. Echipa dansului este una minunata, care din primul moment al sosirii mele in Comisia Revolutionarilor din 1989, m-a primit ca pe "o colega noua".
O alta persoana care nu poate fi uitata, se regaseste in personalitatea domnului Zara Ion, consilier parlamentar si profesor la Universitatea Hyperion. Este persoana alaturi de care incepand cu luna octombrie, anul trecut si pana in prezent, mi-am petrecut cele mai multe ore de munca in cadrul Senatului. Om ca dansul, rar gasesti! Este tipul profesorului ideal pe care nu il poti descrie in cuvinte si al omului destept, care se bucura nespus cand ii ceri ajutorul si cand vede ca esti preocupat de viitorul Romaniei. Daca ar exista inca 9 persoane asa, sunt sigura ca lucrurile ar merge mult mai bine :).
Declaratiile politice, intrebarile, interpelarile, participarea la sedintele din plen sau socializarea cu persoane din toata coloratura politica, nu mai sunt fenomene stranii si intangibile pentru mine! Toate acestea se datoreaza acestor doi SuperOameni, acestor caractere de milioane care m-au initiat in tainele adevaratei fete a politicii. Nu am cuvinte de multumire pentru felul in care am fost primita si nu pot descrie tot ceea ce a insemnat pentru mine timpul petrecut acolo. Cuvintele sunt de prisos. Insa, daca ar exista o metoda de a transcrie tot ceea ce sufletul emana atunci cand e fericit, as umple zeci de randuri cu cele mai frumoase cuvinte existente!
Nu stiu cati oameni exista asa.. nu stiu cati oameni iti mai sunt atat de apropiati si dorinici sa te ajute cand ai nevoie, in Romanica noastra. Probabil ca, eu sunt una dintre putinele persoane norocoase, care inca mai intalnesc fiinte ce emana speranta, ajutor neconditionat si vivacitate! Tot respectul pentru aceste doua personalitati si pentru tot bagajul de competente pe care dansii mi-au demonstrat ca il poseda si pe care sunt gata sa il impartaseasca alaturi de "curiosii invatacei"!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu