Cardul unic
reprezintã ultima metodã pe care bucureştenii o vor putea utiliza pentru a se
bucura de serviciile RATB şi Metrorex.
Chiar dacã prima
discuţie despre biletul unic de cãlãtorie a avut loc în lunile de la începutul
anului 2012 şi se preconiza punerea în circulaţie a acestora începând cu luna
iunie, cetãţenii Capitalei au reuşit sã-l utilizeze începând cu data de 3
noiembrie.
Inainte de
punerea la vânzare a acestor noi carduri, s-au fãcut teste pentru a se constata
schimbãrile aduse, dar şi cum percep cetãţenii aceastã metodã de a cãlãtori.
Deşi s-a optat pentru trecerea la cardurile unice, sub premisa facilitãrii
serviciilor de cumpãrare a biletelor sau de reîncarcare a cardurilor
propriu-zise, se pare cã “noul serviciu” nu este foarte apreciat în randul
oamenilor.
Cei mai
nemulţumiţi sunt tinerii, studenţii, care spun cã nu au timp mereu pentru a-şi
reîncãrca acest “card unic” şi cã, metoda veche, cu abonament lunar, este una
mult mai permisiva. La acestea, se adaugã şi faptul cã noul card unic, potrivit
ordonanţei emise de Consiliului General al Municipiului Bucureşti, este împãrţit
în trei subcategorii. Astfel, existã biletul unic de 60 de minute, care va
costa cinci lei, va fi valabil o oră de la prima validare şi va avea un număr nelimitat
de validări în perioada de valabilitate, atât la Metrorex, cât şi la Regia
Autonomă de Transport Bucureşti (RATB). La preţul de 30 de lei, va fi
disponibil biletul unic multiplu cu 10 călătorii de câte 60 de minute pentru
fiecare dintre acestea. Biletul va avea număr nelimitat de validări pentru
fiecare călătorie în perioada de valabilitate, atât la Metrorex, cât şi la
RATB, iar la 16 lei se va gãsi abonament unic de o zi care va fi valabil timp
de 24 de ore de la prima validare şi va avea număr nelimitat de validări în
perioada de valabilitate, potrivit Metrorex.
O altã
nemulţumire se regãseşte la nivelul vechilor carduri de circulaţie. Deşi s-a
precizat cã vor rãmne încã valabile, tinerii sunt îngrijoraţi cã vor trebui sã
renunţe la acestea şi sã “se aboneze” la noile carduri unice. Potrivit lor,
lunar, cheltuielile pentru transportul în comun vor deveni mult mai mari şi aşa
cum am menţionat, vor fi nevoiţi sã facã drumuri în plus.
Potrivit
Consiliului General al Capitalei, cardurile vor putea fi utilizate prima datã
la RATB şi Metrorex, iar ulterior pe trenurile ce circulă pe inelul de cale
ferată al Municipiului Bucureşti, deservit de CFR Călători.
Chiar dacã
aceastã metodã este una de mare cãutare în alte capitale europene, românii se
gãsesc destul de reticienţi. Acest fapt se datoreazã, dupã cum aceştia au
afirmat, condiţiilor de trai mult mai aspre şi salariilor din România, care nu
se ridicã la standardele europene.
In Hotãrârea
emisã, se menţioneazã cã biletele unice trebuie să fie validate de fiecare
dată, la urcarea în mijloacele de transport, la validatoarele contactless. De
asemenea, biletele şi abonamentele menţionate mai sus acceptă ultima validare
cu un minut înainte de expirarea duratei de valabilitate şi, după ultima
validare, permit continuarea călătoriei până la capătul liniei, cu vehiculele
RATB sau până la ieşirea din staţie, cu trenurile Metrorex, indiferent de
durata călătoriei.
Potrivit
site-ului www.ratb.ro, proiectul este
realizat în baza Hotărârii Consiliului General al Municipiului Bucureşti nr.
159/28.09.2012 privind integrarea tarifară pentru sistemul de transport public
din Municipiul Bucureşti.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu