vineri, 9 noiembrie 2012

Circulãm cu noul card unic?


Cardul unic reprezintã ultima metodã pe care bucureştenii o vor putea utiliza pentru a se bucura de serviciile RATB şi Metrorex.


Chiar dacã prima discuţie despre biletul unic de cãlãtorie a avut loc în lunile de la începutul anului 2012 şi se preconiza punerea în circulaţie a acestora începând cu luna iunie, cetãţenii Capitalei au reuşit sã-l utilizeze începând cu data de 3 noiembrie.

Inainte de punerea la vânzare a acestor noi carduri, s-au fãcut teste pentru a se constata schimbãrile aduse, dar şi cum percep cetãţenii aceastã metodã de a cãlãtori. Deşi s-a optat pentru trecerea la cardurile unice, sub premisa facilitãrii serviciilor de cumpãrare a biletelor sau de reîncarcare a cardurilor propriu-zise, se pare cã “noul serviciu” nu este foarte apreciat în randul oamenilor.

Cei mai nemulţumiţi sunt tinerii, studenţii, care spun cã nu au timp mereu pentru a-şi reîncãrca acest “card unic” şi cã, metoda veche, cu abonament lunar, este una mult mai permisiva. La acestea, se adaugã şi faptul cã noul card unic, potrivit ordonanţei emise de Consiliului General al Municipiului Bucureşti, este împãrţit în trei subcategorii. Astfel, existã biletul unic de 60 de minute, care va costa cinci lei, va fi valabil o oră de la prima validare şi va avea un număr nelimitat de validări în perioada de valabilitate, atât la Metrorex, cât şi la Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB). La preţul de 30 de lei, va fi disponibil biletul unic multiplu cu 10 călătorii de câte 60 de minute pentru fiecare dintre acestea. Biletul va avea număr nelimitat de validări pentru fiecare călătorie în perioada de valabilitate, atât la Metrorex, cât şi la RATB, iar la 16 lei se va gãsi abonament unic de o zi care va fi valabil timp de 24 de ore de la prima validare şi va avea număr nelimitat de validări în perioada de valabilitate, potrivit Metrorex.

O altã nemulţumire se regãseşte la nivelul vechilor carduri de circulaţie. Deşi s-a precizat cã vor rãmne încã valabile, tinerii sunt îngrijoraţi cã vor trebui sã renunţe la acestea şi sã “se aboneze” la noile carduri unice. Potrivit lor, lunar, cheltuielile pentru transportul în comun vor deveni mult mai mari şi aşa cum am menţionat, vor fi nevoiţi sã facã drumuri în plus. 

Potrivit Consiliului General al Capitalei, cardurile vor putea fi utilizate prima datã la RATB şi Metrorex, iar ulterior pe trenurile ce circulă pe inelul de cale ferată al Municipiului Bucureşti, deservit de CFR Călători.
Chiar dacã aceastã metodã este una de mare cãutare în alte capitale europene, românii se gãsesc destul de reticienţi. Acest fapt se datoreazã, dupã cum aceştia au afirmat, condiţiilor de trai mult mai aspre şi salariilor din România, care nu se ridicã la standardele europene. 

In Hotãrârea emisã, se menţioneazã cã biletele unice trebuie să fie validate de fiecare dată, la urcarea în mijloacele de transport, la validatoarele contactless. De asemenea, biletele şi abonamentele menţionate mai sus acceptă ultima validare cu un minut înainte de expirarea duratei de valabilitate şi, după ultima validare, permit continuarea călătoriei până la capătul liniei, cu vehiculele RATB sau până la ieşirea din staţie, cu trenurile Metrorex, indiferent de durata călătoriei.

Potrivit site-ului www.ratb.ro, proiectul este realizat în baza Hotărârii Consiliului General al Municipiului Bucureşti nr. 159/28.09.2012 privind integrarea tarifară pentru sistemul de transport public din Municipiul Bucureşti.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu